I muži mají svůj... styl

I muži mají svůj... styl

Mohlo by se zdát, že muži se o svůj vzhled až tolik nezajímají. Neradi chodí na nákupy a neradi tráví čas před zrcadlem. Doba se ale mění a ikdyž to často nepřiznají, i oni si rádi na svém vzhledu dají záležet.

Dříve se muži oblečením příliš nezabývali. Obvykle je netěšily dlouhé výpravy za nákupy, výběr a zkoušení jednotlivých kusů oděvů a doplňků.  Zdržovalo je to totiž od mnohem důležitějších záležitostí. Mnozí muži mají to štěstí, že partnerka s dobrým vkusem se velmi ráda postará o tvorbu dokonale sladěného šatníku svého drahého. Takoví muži si pak sami nekoupí málem ani ponožky.


Doba se mění

Dnes se však vztah mužů k oblékání rychle mění. Stále větší množství lidí si uvědomuje, že upravený a kultivovaný vzhled je jejich vizitkou. To, co si dnes oblečeme, může rozhodnout o tom, zda budeme ve svém životě úspěšní. Profesionálním a elegantním vzhledem reprezentujeme firmu, kterou zastupujeme a současně projevujeme respekt k sobě i druhým.


Vaše druhá kůže

V mnoha společnostech usnadňuje volbu oděvů firemní dress code. Snadno si můžeme vyhledat i jakákoli další pravidla pro oblékání na určité společenské příležitosti. Nikde se ale nedočteme, jak to udělat, aby z našeho oděvu vyzařovala naše osobnost. Jak zařídit, aby náš šatník splňoval všechny společenské normy a současně nás nesvazoval a neomezoval a my se mohli ve svém oblečení cítit jako v „druhé kůži“. A tou oblečení skutečně je. Oděv tvoří náš „obal“, na kterém se nachází „marketingová sdělení o obsahu naší osobnosti“. Ačkoli mlčíme, náš vzhled hovoří za nás.


Jak probíhá individuální konzultace o odívání s muži?

Během osobní konzultace tedy spolu s klientem hledám oblečení vhodné pro jeho profesi, tvary oděvů dle typu jeho postavy a materiály, které jsou v souladu s jeho potřebami. Snažíme se najít oblečení, které bude danému muži slušet a ve kterém se bude současně dobře cítit. Zabýváme se tím, v jakém prostředí klient pracuje a kde tráví zbývající část dne. Vedeme rozhovor o jeho povaze, hodnotovém žebříčku, životním stylu, zájmech, o rodině a dalších oblastech života.

Objevujeme barvy, které prospívají vzhledu jeho tváře, dodávají energii a podporují rysy jeho osobnosti. Zkoušíme vhodné barevné kombinace pro obchodní jednání, pro volný čas, sport i schůzku s jeho vyvolenou, pro všechna roční období, pro povzbuzení nebo naopak navození klidu a pohody a podobně. Nacházíme vzory, které podtrhnou osobnost muže a jeho originalitu a podpoří jeho sebevědomí.

Utřídíme nejprve stávající šatník, přičemž vyřadíme ty kusy, které neodpovídají jeho osobnímu oděvnímu stylu, nebo osobní barevné škále. Potom následuje asistovaný nákup chybějících oděvů. Metodou osmi osobních oděvních stylů nalezneme originální styl a v jeho duchu postupně vytváříme kompletní, barevně, tvarově i materiálově snadno kombinovatelný a sladitelný šatník včetně veškerých doplňků.

Závěrem

Nechci vůbec tvrdit, že by si muži nedokázali vybrat oblečení sami. Většina mužů má velmi dobrou představu o tom, co jim sluší. Ale často si netroufají experimentovat a potřebují povzbuzení a podporu. A i to je náplní mojí práce.



Článek pro vás zpracovala naše odbornice na psychologii odívání Jana Demjanová.

DSCF9946-2.jpg

 Chcete najít svůj styl a vědět, co Vám nejvíce sluší a proč? Objednejte se k Janě na konzultaci!
 Klikněte zde -->>