Moc barev (2. část)

Moc barev (2. část)

Minule jste si mohli přečíst o tom, jak nás ovlivňují barvy, a že toho není zrovna málo. Barvy v našem itneriéru ovlivňují nejen naši náladu, ale také naše vnímání tepla nebo hluku. Také barvy našeho oblečení mají zásadní vliv na náš život. A aby toho nebylo málo, barvy dokáží i uzdravovat.

1. část článku najdete zde.


Barvy jako lék

Dánští lékaři dospěli k názoru, že když použijí v nemocnici harmonickou kombinaci pastelových barev, dává to pacientům pocit jistoty a bezpečí, který usnadňuje a urychluje jejich léčení. Ukázalo se, že sterilní bílé prostředí působí na pacienty depresivně a jejich organismus se regeneruje mnohem pomaleji. U chudokrevných dětí se velice osvědčilo používání červené barvy na povlečení a vzorech tapet na stěnách.

Léčení barvami v historii a dnes

Uzdravování barvami zvané Chromatoterapie je prastarý způsob léčení. Barvami léčil už Pythagoras. Staří Egypťané ozařovali své pacienty paprsky světla procházejícími přes velká okna pokrytá průsvitnými látkami příslušných barev. Aurélius Celsius léčil pacienty barevnými tinkturami, mastmi a pilulkami.

Dnes se na určitých pracovištích léčí deprese intenzívním bílým světlem a další zdravotní problémy pobytem v místnostech prozářených určitým jiným barevným světlem. Edgar Cayce uvádí, že v USA se podařilo ze žloutenky vyléčit už více než 300 000 dětí modrým světlem. Používá se také barevná akupunktura, kdy se speciálním perem aplikují barvy na akupunkturní body.


Barvy a jídlo

Stále více se poukazuje na působení barev v naší stravě. Někteří lékaři v zahraničí předpisují jako lék pojídání příslušně zbarveného ovoce a zeleniny. Přirozená barva potravin totiž avizuje jejich výživové hodnoty a jejich účinky na lidské zdraví.

Barvivo anthokyanin obsažené v borůvkách má blahodárné účinky na srdce. Žlutooranžové potraviny jako mrkev, mango, ananasový meloun, meruňky a další obsahují beta-karoten, antioxidant chránící před rakovinou. Potraviny s bílou dužinou jako houby, fazole, banány nebo brambory jsou bohatým zdrojem vlákniny. Hnědé potraviny jako obiloviny a ořechy obsahují vitamíny skupiny B a železo. V zelených potravinách najdeme chlorofyl a vysoký obsah vitamínu C.

Čím sytější je barva potraviny, tím vyšší je v ní obsah látek působících proti stárnutí a pro regeneraci a uzdravení organismu .

Toto „kouzelné“ působení barev bylo prokázáno dokonce i u nevidomých lidí.


A jak to máte a barvami vy? Máte některou obzvlášť oblíbenou? Nebo vám některá vysloveně vadí? Máte-li chuť si o barvách promluvit a najít ty správné pro sebe, přijďte k nám na duhový Cloud :)



Článek pro vás zpracovala naše odbornice na psychologii odívání Jana Demjanová.

DSCF9946-2.jpg Chcete se o barvách dozvědět více a najít ty správné pro sebe  a pro své zdraví? Objednejte se k Janě na konzultaci!
 Klikněte zde -->>