Úklid v šatníku i úklid v duši 2. část: Udělejte si pořádek v životě

Úklid v šatníku i úklid v duši 2. část: Udělejte si pořádek v životě

Možná vás to překvapí, ale když si děláme pořádek ve skříni, často dojde i na uspořádávání myšlenek a věcí v našem životě. Ujasníme si priority a zbavíme se zbytečností, abychom se mohli věnovat opravdu důležitým věcem.

Minule jste si mohli přečíst o tom, jak postupovat při úklidu šatníku. Často ženám i mužům pomáhám takhle šatníki třídit. Během asistovaného třídění šatníku napadají mě a mé klientky a klienty otázky typu:
 
- Proč mám nejraděj právě tuto halenku, sukni nebo šaty?
- Jaký pocit mi přináší tato barva nebo tento materiál?
- Proč se bojím v těchto šatech vyjít do společnosti, přestože mi sluší? Co mi v tom brání?
- Proč už jsem neměla 2 roky na sobě tento svetr? Co mi na něm vadí?
- Změnila se má postava a proč?
- Změnil se můj vkus či prostředí, ve kterém se nyní pohybuji?
- Znám svůj osobní oděvní styl a odpovídá mu má garderoba?
 

Jak souvisí pořádek v šatníku s pořádkem v životě?

Je to možná nečekané, ale při třídění šatníku se nakonec vždy dostaneme k úklidu myšlenek o sobě, o rodině, z které pocházíme, o partnerovi/partnerce, o dětech, o svém domově, o práci nebo o tom, co nás dělá šťastné.
 
Dochází při tom k ujasnění priorit, rozhodnutí soustředit se na důležité věci a „vyhodit“ ze své hlavy vše nepotřebné. Nepotřebné myšlenky nám totiž berou sílu a energii, kterou potřebujeme, abychom byli plní elánu a radosti a abychom mohli dosáhnout svých snů a cílů.
 
Revize šatníku nás učí nejen uspořádávat a ukládat praktickým způsobem své svršky v šatní skříni, ale také systematicky uspořádávat svůj život. Udělat úklid v hlavě, tedy uspořádat své myšlenky a najít souvislosti mezi myšlenkami, vzniklými emocemi a následnými činy. Pokud rozumíme svému šatníku, rozumíme i sami sobě.
 

Šaty dělaj člověka

Jak už mnozí víme, duše se projevuje skrze naše tělo. To, co z nás lidé na první pohled vidí, není naše osobnost, schopnosti, dovednosti a charakter, ale náš obličej a naše tělo (nebo postava, chcete-li). A protože v našich zeměpisných šířkách není zvykem chodit „jen tak“, potřebujeme pro své tělo „obal“. Každý správný obal obsahuje marketingové informace. Uvádí se na něm užitečné  údaje o obsahu a návod na použití.
 
Např. v jakém prostředí se cítím dobře, jaké zacházení potřebuji, jaké životní podmínky mi umožňují být v klidu a rovnováze a rozvíjet se, co je důležité pro mou spokojenost v práci i soukromí… Krom našich potřeb se dá z našeho „obalu“ vyčíst, jaké jsou naše hodnoty, jak si vážíme sami sebe i druhých lidí, jaké jsou naše silné i slabé stránky, co ve svém životě upřednostňujeme nebo co nabízíme ostatním.
 
Naše oblečení toto všechno ukazuje. Je to vlastně naše druhá kůže.  A denně chodíme se svou kůži na trh.
 
Takže už víte, jakou kůži si dnes vezmete? ☺

 



Článek pro vás zpracovala naše odbornice na psychologii odívání Jana Demjanová.

DSCF9946-2.jpg

 Chcete s třízením šatníku pomoci? Objednejte se k Janě na konzultaci!
 Klikněte zde -->>