Mergon aneb zdraví ve výrobní společnosti

Mergon aneb zdraví ve výrobní společnosti
Z řad výrobních firem často slýcháme, že na well-being aktivity není prostor. Že o ně zaměstnanci nemají zájem. Že by je vedení nepodpořilo. Ale co když je tomu přesně naopak?

Mergon je typická výrobní společnost - dodává řešení z oblasti technologie lisování plastů pro automobilový, průmyslový a zdravotnický sektor v Evropě a Severní Americe. Společnost byla založena v roce 1981, sídlí v Irsku a další důležité provozy má v USA a v České republice.

U nás má své zastoupení od roku 2004 v podobě výrobního závodu v Brně - Modřicích. Zaměstnává zde okolo 130 pracovníků, většinou na pozicích operátorů, skladníků a technických pracovníků. Na téma zdraví zaměstnanců si s Markétou Tichou povídala HR Business Partnerka společnosti Mergon Lucie Zezulová.
 



Otázka: Kdy začala orientace společnosti na zdraví a pohodu zaměstnanců?
Lucie Zezulová:
Na zdraví našich zaměstnanců jsme se začali zaměřovat v polovině loňského roku.

Otázka: Jak to začalo? Proč jste se začali zajímat o zdraví zaměstnanců?
Lucie Zezulová:
Naše mateřská společnost v Irsku o zdraví svých zaměstnanců pečuje už mnoho let a péče o zaměstnance obecně je jednou z firemních priorit. Proto jsem se i my v Česku začali aktivně zajímat o to, co můžeme pro naše zaměstnance a jejich zdraví udělat.

Otázka: Měli jste podporu vedení společnosti?
Lucie Zezulová:
Ano, mateřská společnost i management společnosti v České republice jsou iniciátory těchto aktivit a plně je podporují.

Otázka: S čím jste začali? Jaké služby jste na začátku zvolili?
Lucie Zezulová:
První aktivitou v péči o zdraví našich zaměstnanců byly „3 týdny zdraví“ zaměřené na psychické, fyzické, ale třeba i finanční zdraví. V jednotlivých týdnech se zaměstnanci účastnili seminářů a workshopů zaměřených na témata jako je duševní zdraví a prevence stresu, zdravá výživa, správné držení těla a předcházení bolestem zad nebo třeba „zdravé“ finance.

Zaměstnanci měli také možnost individuálně konzultovat své problémy či otázky s výživovými poradci a fyzioterapeuty. Akce byla doplněna ochutnávkami zdravých svačinek, čerstvým ovocem, ovocnými šťávami a jelikož se odehrávala na přelomu listopadu a prosince - také zdravým mikulášským balíčkem. Zaměstnance, kteří se zapojili do připravených aktivit, čekaly zajímavé odměny jako například wellness pobyt či poukázky na masáže a do lékáren.

 

Otázka: Jde tedy již o ucelený program?
Lucie Zezulová: V průběhu celého roku organizujeme a podporujeme kromě 3 týdnů zdraví také mnoho sportovních aktivit. Náš tým se pravidelně účastní fotbalového turnaje, někteří kolegové každoročně běží Pražský půlmaraton na podporu Nadace Olgy Havlové a Centra Paraple.

Jelikož jsme původem irská společnost, rozhodli jsme se pro tradičně netradiční oslavu Dne sv. Patrika - zelenými tričky a zelenými smoothies. Letos také chystáme velký sportovní den na oslavu 35. výročí založení společnosti. Aktivity se nám rozrůstají a my věříme, že se zaměstnancům budou i nadále líbit.


Otázka: Jaké doprovodné metody využíváte při komunikaci těchto aktivit zaměstnancům?
Lucie Zezulová:
Nejčastěji využíváme pro informování zaměstnanců plakáty, firemní časopis, týmová i celofiremní setkání a informační e-maily. Zaměstnance pravidelně žádáme o zpětnou vazbu a náměty na další aktivity. Do budoucna chceme do organizování společných akcí aktivně zapojit zaměstnance napříč všemi odděleními.

Otázka: Jak si na aktivity zvykli zaměstnanci? Jakou máte odezvu?
Lucie Zezulová:
Tyto aktivity jsou pro nás stále ještě trochu novinkou, přesto však převažuje pozitivní zpětná vazba. Každý si v pestré nabídce najde něco pro sebe a většina zaměstnanců oceňuje, že společnost projevuje zájem o jejich zdraví a spokojenost.

Otázka: Financujete program z jiných prostředků než jen firemních?
Lucie Zezulová:
Ano, prozatím byly všechny programy financovány z vlastního rozpočtu.

Otázka: Co byste doporučili ostatním? Na co by si měli dát pozor při zavádění takového programu?
Lucie Zezulová:
Tipů a doporučení máme několik. Základem úspěchu každé akce je průzkum toho, o co mají zaměstnanci skutečně zájem. Důležité je také myslet na všechny zaměstnance a akci pečlivě naplánovat, zejména pokud zaměstnanci pracují na směny. Vždy je také velmi důležité všechny aktivity a jejich přínos správně a včas komunikovat.

Otázka: Co vás motivuje se v dané oblasti zlepšovat?
Lucie Zezulová:
Největším motivátorem jsou pro nás spokojení zaměstnanci a jejich zájem o další akce.

 


Chcete si s námi nezávazně popovídat o možnosti well-being aktivit ve vaší společnosti? Spojte se s Markétou Tichou na emailu marketa@cloud9institute.cz nebo na telefonu +420 723 857 491.